Április 4. és 8. között iskolánk hetedszer is bekapcsolódott a Digitális Témahét programjaiba.A hét fő témája a Social media és internet-hogyan használd tudatosan? volt.A programok előkészítése az előző hetekben már megindult.A 8. osztályosok elkészítették a beharangozó plakátokat.Ezekre szavazhattak a tanulók, kinek melyik tetszett a legjobban. A felső tagozat a hetet egy kérdőív kitöltésével kezdte, amelyben az internethasználati szokásaikat mértük fel. A hetedik osztályban 5 órában az internetes zaklatás témában dolgoztunk. Létrehoztunk egy Facebook csoportot az osztály tanulóival és ott oldottunk meg különböző feladatokat.A szófelhőkészítést a témában tanulságos videók megtekintése követte,majd kommenteltek a gyerekek a kiválasztott szereplők szemszögéből.A projekt produktuma figyelemfelkeltő plakát ill.Legyen Ön is Milliomos tankocka készítése és kipróbálása volt a héten tanult fogalmakból.Az alsó tagozat is bekapcsolódott a témába, náluk padlórobot-pálya,társasjáték és mesekocka készült, amit egyik délután digitális játszóház keretén belül mindenki kipróbálhatott.Ezenkívül volt nyomkereső játék a tabletekkel és zárásként a felső tagozat Kahoot kvízt oldott meg a diákok által informatika órán készített kérdésekből.Külső előadót is hívtunk a témában.A Saferinternet munkatársa minden osztályunkban és a szülőknek is tartott foglalkozást,hogy az internet veszélyeire felhívja a figyelmet.Jövőre folytatjuk! Képek itt. Hétfő:https://photos.app.goo.gl/YhhCYzaYT3eWbthh7 Kedd:https://photos.app.goo.gl/hZusPGRDfZKMe7Zt7 https://photos.app.goo.gl/ZYE3CgbNBwga6f1cA Szerda: https://photos.app.goo.gl/4WPjTfDS3a8q8nUK7 https://photos.app.goo.gl/ApQj9GBqhzguzgcG7 Csütörtök:https://photos.app.goo.gl/MNaaPrBzJ8hv3KaZA Péntek:https://photos.app.goo.gl/J3sZVKqRzvek23aT8 https://photos.app.goo.gl/BW42dFHFpWDCYfz67 https://photos.app.goo.gl/wPynE2ciHXAVT3hv5 Hírek a projektekről itt.
Az 5. osztályosok Petőfi Sándor: János vitéz c. művének összefoglaló óráit projektmunkával töltötték a Digitális Témahétbe hajlóan. A közös ötletelés és csoportakotás után a lapbook készítése mellett döntöttek projekttermékként. 3 csoportban folyt a munka. Magyar - technika - rajz -matematika és digitális alprogrami órákon dolgoztak lelkesen a gyerekek. A cselekmény szerkezeti részei köré épült a munka. Ennek során tovább "bogarásztak" a gyerekek a műben és a neten. Qr-kódba foglalják a legérdekesebb versszakokat, szófelhőbe szerkesztették a kijelölt részük kulcsszavait, képverset generáltak online alkalmazással a leíró részekből, a megrajzolt helyszínekből saját puzzle kirakót szerkesztettek. Nyomtatnak, szkennelnek, tableteket, laptopot, számítógépet aktívan használnak, e-mailt és a Google Tantermüket használják. Rajzolnak, színeznek - alkotnak a maguk módján. Online és offline együttműködésük egyre jobban összecsiszolódtak. Izgalmas szímításokat végeztek matematika órán a mézeskalács receptjével. A projektbemutatás során bemutatták az elkészült lapbook-okakat és értékeléték zárásként is a projektmunkájukat. Nagy sikere volt a húsvét közeledtével a mézekalács szereplő figurák elkészítésnek. Mértek, gyúrtak, szaggattak és díszítettek is a tanulók. Persze a végén el is fogyasztották - János vitéz kivételével a süteményfigurákat. Az értékelésből és a fogalmazásaikból is látszik mennyire élvezték a közös munkát és büszkék a magyartermet díszítő lapbookjaikra! Fotók a galériánkban elérhetőek ITT.
A tavaszi szünet első napján a mozgáskotta iránt érdeklődő pedagógusaink ellátogattak a helyi óvodába, hogy ott alaposabban megismerjék, és a gyakorlatban kipróbálják a Soros Alapítvány segítségével kifejlesztett Magyar Mozgáskotta Módszert. A gyermekközpontú módszertani kutatások legújabb eredménye olyan tervszerű és hatékony eszközt kínál a pedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak, amely a kisgyermekkor testi és pszichológiai sajátosságaihoz alkalmazkodva játékos módon fejleszti a gyermek testi, megismerő, gondolkodási tevékenységeit, érzelmi és viselkedéses funkcióit. Olyan módszert, amely tornaterem híján a csoportszobák átrendezésével is alkalmat nyújt arra, hogy a mozgás és a sport a mindennapok meghatározó élményévé váljon.
A húsvéti hagyományos locsolkodás után egy kis játékra hívtuk a felsősöket. A Tello Edu drónjainkat reptethették az érdeklődő felsős tanulóink. Persze a nyuszi volt a "leszállópályákon" is a főszereplő. Aki legalább 5 kijelölt nyuszihoz elt tudta juttatni a drónt, annak a jutalma csokitojás volt. A játékot Lengyel Tamás, Vanczák Bálint és Pap Zsombor tanulók irányították. Fotók és videók ITT.
Írta: Molnárné Molnár Mónika, Farkas Lajosné, Oraveczné Medve Anett
2022. április 13. szerda, 12:26
A húsvéti ünnepekre minden csoportban lelkesen készültek a gyerekek. Ünnepi nagytakarítás rendeztek, tojást és tavaszi képet festettek, nyuszit ragasztottak, valamint az interaktív táblán tojást színeztek. A fiúk szerda délelőtt versekkel köszöntötték a lányokat, óvó- és dajka néniket, majd illatos kölnikkel locsolták meg őket, hogy el ne hervadjanak. A locsolkodásért cserébe kis csokinyuszikat, -tojásokat kaptak ajándékba. Ezt követően az óvoda udvarán közösen díszítettük fel a húsvéti tojásfánkat. Képekért kattintson ide!
Április 12-én intézményünkben óvodába hívogató, bölcsődébe csalogató nyílt napot tartottunk. Meghívásunkra sok szülő érkezett gyermekével, akiket reméljük, hogy szeptemberben bölcsődénkben és óvodánkban fogadhatunk majd. A gyermekek számára a tornaszobát „játszóházzá” alakítottuk át, ahol kedvükre válogathattak a felkínált tevékenységek közül. Bemutattuk a bölcsőde és az óvoda helyiségeit és megválaszoltuk a szülők felmerülő kérdéseit. Vidám, önfeledt játékkal telt ez a néhány óra. Képek a nyílt napról
A közelgő húsvét hangulatát idézték meg a 4. osztályosok ma reggel iskolánkban. Hagyományos húsvéti dramatikus játékkal a népi hagyományaink értékére hívták fel a gyerekek figyelmét. Minden fiú csokitojást kapott a húsvéti locsolásért. Az osztályokban ezek után a fiúk meglocsolhatták a lányokat, amit ők édességgel köszöntek meg.Képek elérhetőek itt.
A Digitális Témahéten műhelymunkára vártuk a pedagógusokat, ahol az algoritmikus gondolkodás fejlesztése volt a téma. Az iskolánkból és a helyi óvodából érkeztek kollégák. Beszéltünk az algoritmikus gondolkodás fejlesztés előzményéről: jobb-bal-előre-hátra irányok biztonságos használatáról. Ehhez különböző mondókákat, dalokat tanultunk. Ezután a robotméhecske használatának előkészítéséhez használt játékokat próbálhatták ki a résztvevők. Párokba megoldották a feladatlapokat, amelyek különböző tantárgyakra voltak összeállítva. Megismerkedtek a Schrach Junior alkalmazással, amit ki is próbálhattak a tableteken.Majd a Robot teknősök és a Scottie Go! társasjáték használatát ismerhették meg.Végül bemutattatásra került az a kisfilmet, amellyel ebben a témában nyertünk egy korábbi évben meghirdetett pályázaton.
A felső tagozatos osztályokkal informatika órákon már hetek óta készültünk a DTH-ra. A közösségi média platformok témában kutakodtak a gyerekek. Párokban dolgoztak, egy-egy platformot kellett bemutatniuk a következő szempontok szerint: Hány éves kortól ajánlott? Mik a jellemzői? Milyen lehetőségeket hordoz? Milyen kockázatai vannak? Mi jellemzi biztonság szempontjából?
Utána néztek az Anotalk, ASK.FM, Brawl Stars, Chat Alternative, Discord, Facebook, Fortnite, Houseparty, Instagram, Messenger, PUBG, Reddit, Roblox, Snapchat, Tellonym, Tiktok, Triller, Tumblr, Twicht, Viber, Whatsapp közöségi oldalaknak. Mindegyikhez készült egy bemutató tabló, amire a felkerültek a fenti kérdésekre talált válaszok, a logók, egy QR-kód mely elnavigál az adott oldalra és természetesen megjelölésre kerültek az információk forrásai is. A témahéten kifüggesztettük a tablókat az iskola aulájába, hogy mindenki olvasgathassa. A hétvégére pedig egy kvízjátékra hívtuk az osztályok tanulóit a témából. Képek a galériában.
Projekthetünk utolsó napján a bejárt helyszíneken készült fotókat képkockára vágtuk, majd elhelyeztük a Bee-Bot pályán. Roboti és Zümi segítségével egy-egy teljes fotó megkeresése volt a gyerekek feladata, így a képkockák kirakása, amit nehezített az, hogy a rókafiúk más helyszínek képkockáit belekeverték egy-egy adott kép kockái közé. A keresőt fokozatosan nehezítettük. Egyre több „más helyszín” képei kerültek a táblára és a lépések is csak egy adott helyszínre történhettek. Digitális táblán rajzoló programmal tojások további díszítése is feladat volt a mai napon. A megtalált tojásokkal az óvoda udvarát mindhárom csoport együtt díszítette fel. Képekért kattintson ide!
Minden tanuló számára nagy élmény, amikor a síkból kiemelkednek az állatok és térben vizsgálhatják őket, járhatják körbe és közben sok érdekes dolgot megtudhatnak róla. A témahét arra is alkalmat nyújtott, hogy átéljék, hogy a digitális eszközöket hogyan lehet tanulásra használni.
A mobil AR technológia alkalmazások használata olyan módszer, amelynek segítségével az oktatói munka hatékonyabbá tehető, továbbá lehetővé teszi a tanulók oktatásba történő aktív bevonását. Mindemellett vonzóbbá és élményszerűvé teszi mind tanórai, mind pedig a tanórán kívüli tanulást. Alkalmas az érdeklődés felkeltésére olyan témakörök esetén is, amelyek iránt a TV-n, Interneten és a Facebook portálon szocializált generáció kevésbé fogékony.
A felső tagozatos tanulók hetek óta kutakodtak az interneten, hogy a közösségi média platformjairó minél többet kiderítsenek és átadják tudásukat egymásnak. Ismert és kevésbé ismert felületekről derítették ki, hogy mi jellemző rájuk biztonság szempontjából, milyen veszélyforrásaik vannak. Az összefoglaló tablók a Digitális Témahéten kerültek kihelyezésre az iskola aulájában. A hét végén pedig játékra hívtuk őket. A tablók alapján összeállított kétfordulós kvízben mérhették össze tudásukat, ki mire emlékszik a kutatásokból. Képek a galériában.
Az alsó tagozatosaink már két héttel korábban megkezdték a munkát, hogy a Digitális Témahét utolsó napjára összeálljon a projekt és ki tudják próbálni a játékaikat.
A munka filmek nézésével kezdődött, melyek felhívták figyelmüket az internet veszélyeire. Ehhez kapcsolódtak az osztályok feladatai is. Az elsősök memória kártyákat, a másodikosok mesekockát, a harmadikosok interaktív feladatokat a negyedikesek pedig társasjátékot készítettek. Április 8-án délután mindezt egy akadályverseny formájában ki is próbálhatták. Azok a csapatok, akik várakoztak az indulásra a 6. osztályosok segítségével kipróbálhatták iskolán padlórobotjait. Képek a galériában.
Az alsó tagozatosaink péntek délutáni Digitális Témaheti programjának keretében padlórobotokkal oldhattak meg logikai feladatokat,amit a 6. osztályosok irányítottak kis csoportokban. Miközben nagyon koncentráltak a kicsik a megfelelő parancssorra, törték a fejüket a jó megoldáson, remekül szórakoztak. Öröm volt nézni felszabadult játékukat - együttműködéseiket.
Határon túli kortárs magyar szerzők megzenésített verseit hallhattuk Baricz Gergő és zenekarának előadásában a mai napon. A koncertre a Dudás Sándor Színháztermeben került sor. A Nemzeti Kultúrális Alap támogatásával megvalósuló bemutatóval a közelgő költészet napjára is ráhangolódhattunk. A közönség soraiban ülő diákok számára a felhangzó lendületes zeneszámok mellett a dalok kivetített versszövege segített megérezni a megfogalmazott hétköznapi hangulatokat, sokszor mélyebben megbúvó gondolatokat. Köszönjük Vukovich Ákosnak és Ulviczki Tamásnak a technikai háttér biztosítását!! Köszönjük Daragó Rita zeneiskolánk vezetőjének a lehetőség közvetítétés!
A DTH pénteki napján a felső tagozatos osztályok képviselőit Nyomon vagyunk? c. egy online alapú nyomozásra hívtuk. Ennek során az iskola épületében elhelyezett bűnjelekből tudták összerakni egy 12 éves eltűnt fiú történetét, aki internetes zaklatás miatt tűnt el. Az izgalmas szálak felgombolyítását tablet segítéségvel, egy Google Űrlapba rejtett rejtvény megoldásával tudták megoldani a diákok. A sztori elemeit és a felhasznált szerkesztett fotókat, rendőrségi jegyzőkönyvet, tankocka feladványt a 6. osztály alapozta meg az előző héten Digitáis Alprogrami foglalkozásokon. Az űrlap megoldását követően a történet valódi TŰZRIADÓVAL zárult. A egész felső tagozatot megmozgatta a tűzjelző hanja. Persze a tűzoltóknak időben jeleztük a megrendezett tűzriadónkat.
Csütörtökön újabb furcsaság várta a gyerekeket. Mindannyiunk meglepetésére az összes húsvéti tojás eltűnt a csoportszobából! A gyerekek egész reggel a nyomokat keresték. Biztosra vették, hogy a két róka járt az óvodában. Közben a postás is megérkezett és ma két küldeményt hozott. Róka Rudi és Róka Tibi most a gyerekeknek küldött levelet. Mivel annyira ügyesen segítettek eddig a tojások keresésében, újabb furfangos feladatot eszeltek ki számukra. A borítékban fekete-fehér vonalak voltak. Annyi segítséget kaptunk, hogy egy okostelefon szükséges a vonalak jelentésének megfejtéséhez. Valóban így történt. A QR-kód leolvasó segítségével újabb helyeket azonosítottunk be. A két oktondi róka még a lábnyomait is az udvaron hagyta, nagy igyekezetében. Felkerekedtünk a tojások megkeresésére és újra szerencsével jártunk. A második levél Nyúl Sárától érkezett, aki megköszönte a gyerekek segítségét. Hálája jeléül nem kérte vissza a megtalált tojásokat, hogy mi azzal díszítsük fel az óvoda udvarát. Képek a csütörtöki napról
Az új színháztermünket első alkalommal próbáltuk ki filmvetítésre a Digitális Témahéten. A gyerekek remekül szórakoztak a Jégkorszak Húsvéti küldetés c. epizódján óriási méretben, szuper hanghatással. Köszönjük a könyvtárunk támogatását az eszközök és a terem rendelkezésünkre bocsájtásával! Vukovich Ákos rendszergazdánknak nagyon köszönjük a technikai segítséget! Már várják a folytatást a gyerekek.
A Digitális Témahétből a legkisebbek sem maradhatnak ki. Tegnap megismerkedtek a kiterjesztett valósággal, ma pedig a Matific oktató programmal játszottunk. Fotóink ITT.
Szerdán tovább folytatódott a tojáskeresés. Roboti segítségével a gyerekek megtervezték a legrövidebb utat, amelyen eljuthatnak az újabb helyszínekhez. Mai sétánk is sikeres volt, a gyerekek ügyességének köszönhetően az összes tojást megtaláltuk. Nyúl Sárának nemcsak a tojás keresésében segítettünk, hanem az erdő feldíszítésében is. Tovább folytatódott a tojások díszítése, ha véletlenül a holnapi nyomok láttán nem találnánk rá minden tojásra. Zümivel is folytattuk a virágok levelei alatt eldugott tojások felkutatását. Nyúl Sára egy varázslat segítségével, mely a Quiver alkalmazás volt, távcsövével tovább keresgélt újabb nyomok után. Képek a szerdai napról
A mai napon is akadt tennivaló bőségesen. Elkészült az állatok lakóhelye - az erdő -, melyet a gyerekek lakókkal is benépesítettek. Mindenki szorgosan dolgozott (festettek, nyomdáztak, rajzoltak, színeztek). Nyúl Sára ígéretéhez híven küldte a következő levelet, melyben a két ravaszdi furfangos nyomokat hagyott. De a gyerekek eszén nem tudtak túljárni, hiába csak egy pici részletet küldtek a tojások helyéről! A gyerekek szemfülesen beazonosították a kis részletekből a pontos helyeket. A csoport elindult, hogy megkeressék az elrejtett tojásokat. Jobb segítőket nem is kereshetett volna magának a nyuszi lány, mert a gyerekek kosara helyről helyre haladva egyre csak telt a tojásokkal. Zümi is a gyerekek segítségére sietett. A két csalafinta róka a tavaszi virágok levelei alá is rejtett tojásokat. Kíváncsian várjuk a holnapi "nyomokat". Képek a keddi napról
2022.04.05-én iskolánk 1.osztályos tanulói a Lázár Ervin Program keretein belül vettek részt előadáson Mezőkövesden a Művelődési házban, ahol a Kiskakas gyémánt félkrajcárja című bábelőadást nézték meg. A darab nem csak színvonalas volt, de tele volt humorral is.
Óvodánk a Digitális Témahéten húsvéthoz kapcsolódó projektet valósít meg. Nyúl Sára, aki évről évre szorgalmasan megfestette az erdő húsvéti díszítéséhez a tojásokat, most a gyermekek segítségét kéri. A két ravaszdi – Róka Rudi és Róka Tibi – száradás közben az összes tojást eldugta. Hamarosan itt a húsvét. Mit szólnak az erdő lakói és Uhu – az erdő bölcse -, ha ebben az évben nem lesz ünnepi pompában az erdő? Nyúl Sára az óvodás gyerekek segítségét kéri, hogy a két ravaszdi által hagyott nyomokat követve sikerüljön megkeresni a tojásokat. A gyerekek nagy ujjongással fogadták a kérést. Természetesen szívesen segítenek Nyúl Sárának a tojáskeresésben. Azonnal hozzá kezdtek tojásokat színezni és a digitális táblán is tojáskereső játékokat játszottak. Képek a hétfői napról
A Safer Internet Program keretében a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat munkatára: Papné Bodolai Rita tart minden osztályunknak interaktív órát a témahéten. Az idei Digitális Témahét kiemelt iskolai témája: az internetbiztonság.
2022. április 6-án, szerdán 16 órára hívjuk és várjuk a Digitális Témahét keretein belül elsősorban felső tagozatos diákjaink szüleit a Safer Internet csapatának előadására. Lehetőséget biztosítunk arra, hogy elmondják a gyerekeknek és a szülőknek is, hogyan kell az internet adta lehetőségeket biztonságosan használni.
Március 26-án tanítás mentes munkanapon a pedagógusok szakmai napjára került sor Bükkábrányban. A módszertani kultúránk belső fejlesztéseként a differenciálás lehetőségeit, valamint a tanulók digitális kompetenciafejlesztésével foglalkoztunk Birinyiné Kleszó Anita és Stószné Nagy Éva munkaközösség-vezetők irányításával. A színes munkaformákkal tarkított szakmai délelőtt a tanulási nehézséggel küzdő dyslexiás zavarokkal küzdő tanulók helyébe kerültünk, az interenethasználat veszélyeit tekintettük át Quizlett csoportos munkával, Qr-kódos feladatokkal. Megosztottuk ötleteinket a Digitális Témahétre készülve. Átnéztük a pedagógus előmeneteli rendszer elvárásait, és egyeztettük az áprilisi hónap előttünk álló szakmai feladatait. Hasznos és tartalmas napot tudhatunk magunk mögött. Készülünk a 3. negyedév szakmai kihívásaira együtt, közösen - mert igazán fejlődni csak a csapatmunkával tudunk!
Március 26-án tanítás mentes munkanapon a pedagógusok szakmai napjára került sor Bükkábrányban. A módszertani kultúránk belső fejlesztéseként a differenciálás lehetőségeit, valamint a tanulók digitális kompetenciafejlesztésével foglalkoztunk Birinyiné Kleszó Anita és Stószné Nagy Éva munkaközösség-vezetők irányításával. A színes munkaformákkal tarkított szakmai délelőtt a tanulási nehézséggel küzdő dyslexiás zavarokkal küzdő tanulók helyébe kerültünk, az interenethasználat veszélyeit tekintettük át Quizlett csoportos munkával, Qr-kódos feladatokkal. Megosztottuk ötleteinket a Digitális Témahétre készülve. Átnéztük a pedagógus előmeneteli rendszer elvárásait, és egyeztettük az áprilisi hónap előttünk álló szakmai feladatait. Hasznos és tartalmas napot tudhatunk magunk mögött. Készülünk a 3. negyedév szakmai kihívásaira együtt, közösen - mert igazán fejlődni csak a csapatmunkával tudunk! Fotók iTT
A Csillag csoportban március 24-én került megrendezésre a nyílt nap. Sok szülő érkezett az eseményre és az iskolából a tanító nénik is kíváncsiak voltak erre a napra. Először az évszak táblán raktak rendet a gyerekek, mert a jelzések nem a megfelelő helyen voltak. Ezt követően a közösen festett tengerből Roboti segítségével próbálták eltüntetni a vizet szennyező dolgokat úgy, hogy a kis robotot a megfelelő útvonalon eljuttatták a szennyeződésekhez. Ezután az üres tengerbe különböző tengeri élőlényeket készítettek a gyerekek, amellyel újra benépesítették a megtisztított tengert. Legvégül a tornateremben különböző mozgásos feladatokkal és játékokkal zárult a délelőtt. Képek a nyílt napról
2022. április 6-án, szerdán 16 órára hívjuk és várjuk a Digitális Témahét keretein belül elsősorban felső tagozatos diákjaink szüleit a Safer Internet csapatának előadására. Lehetőséget biztosítunk arra, hogy elmondják a gyerekeknek és a szülőknek is, hogyan kell az internet adta lehetőségeket biztonságosan használni.
A víz világnapjához kapcsolódóan az óvó nénik mindhárom csoportban szerveztek tevékenységeket. A kiscsoport élősarka a gyerekek örömére egy kis akváriummal gazdagodott. A nap folyamán a gyerekek megfigyelték a halak mozgását, táplálkozását. A digitális tábla segítségével a Tisza-tó élővilágával ismerkedtek, majd mindenki megfesthette saját kis halacskáját. A középső csoportosok dióhéjból hajót készítettek. Játékos formában megismerkedhettek a gyerekek a víz körforgásával, a víz élettani szerepével. Földgömbön megfigyelhették, hogy Földünk felszínének nagyobb részét természetes vizek borítják, ezért nevezik bolygónkat kék bolygónak. Képeskönyvek nézegetése közben ismerkedhettek az élővizek és a vízpartok növény és állatvilágával, vízi állatokat színeztek. A téma zárásaként mesét dramatizáltak. A mese mondanivalója a környezet védelmének fontosságát hangsúlyozta és a természet szeretetére nevelt. A nagycsoportban a gyermekek vízzel kapcsolatos ismereteit bővítették: vízi élettérrel való ismerkedés, víz jelentősége az élőlények számára, víz védelme, takarékos vízfelhasználás szokásainak kialakítása. A gyerekek közösen egy tengerrészletet festettek meg, melybe különböző tengeri élőlényeket készítettek. A digitális táblán vízi élőlényeket kereshettek, a tengerben irányíthattak járműveket, összeszerelhettek csővezetéket, amellyel a forrástól a házig juttathatták el az ivóvizet. Képekért kattintson ide!
Március 23-án került megrendezésre a Felhőcske csoportban a nyílt nap. Sok vendég érkezett hozzánk, az anyukákon, apukákon kívül nagymamák is tiszteletüket tették nálunk. Mivel számítottunk a nagy érdeklődésre, a tornaszobában szerveztük meg a programot. Igyekeztünk óvodai életünkből, tevékenységeinkből minél többet bemutatni. A gyerekek mozgásfejlődését a mozgáskotta elemeinek felhasználásával mutattuk be. Több olyan játékot játszottunk, melyben a gyerekek megmutathatták szókincsüket, ügyességüket, ritmusérzéküket, kooperációs képességeiket az óvó nénik irányításával. A tevékenységbe a szülőket is bevontuk. A nyílt nap végén Czufor Adrienn gyógytestnevelő tartott tájékoztatást a szülők számára, aki mesterprogramját a következő nevelési évtől - mindannyiunk nagy örömére - óvodánkban valósítja meg. Nagyonjól éreztük magunkat, felnőttek és gyerekek egyaránt. Képek a nyílt napról
2022.03.16-án iskolánk 7.osztályos tanulói a Lázár Ervin Program keretein belül vettek részt előadáson Mezőkövesden a Művelődési házban. A darab a március 15 -höz kapcsolódó "Rabok legyünk, vagy szabadok" volt, mely legfőképpen Petőfi Sándor életéről és munkásságáról szólt. Az előadáson több település tanulói vettek részt, több mint 200 diák volt jelen. A darab nemcsak színvonalas volt, de tele volt humorral, és több olyan elméletet is hallhattunk, amiket eddig nem is tudtunk Petőfiről.
Kísérők voltak: Éliásné Takács Anikó, Stószné Nagy Éva
2022. március 7-11. között a nyolcadik alkalommal megvalósult PÉNZ7-hez az idei tanévben csatlakoztunk iskolánkkal. Osztályaink szinte minden tantárgyi óra keretében pénzügyi témakörben kaptak feladatokat. Matematika órán játékpénzzel számoltak már az alsó tagozatosok is, deviza árfolyamokat vizsgáltak a felsősök; családi költségvetést készítettek, pénzügyi tervezést végeztek etika órán. Iskolai Arany tallért terveztek, történelmi ismereteket szereztek a régi fizetőeszközökről. Legnagyobb sikere a Bolhapiacnak, és a Sütivásárnak volt, ahol a tanulók maguk árulták portékáikat. A Pénz7 témáinak feldolgozását következő évben is folytatjuk! Képeink a galériában elérhetőek ITT.
Tagiskolánk diákjai közösen tisztelegtek az 1848. márciusi forradalom emléke előtt a község lakóival. Ünnepi műsorukban versekkel, énekekkel és mozgásos koreográfiával idézték fel 1848. március 15. napját és a forradalom hangulatát. Az ünnepi műsort összeállította: Szabóné Hajdú Katalin tanítónő. Gratulálunk minden közreműködőnek!
Március 15-i iskolai megemlékezésünk keretében a 4. osztályos tanulók jelenítették meg a forradalmi eseményeket verses, zenés összeállításukban a Dudás Sándor Színházteremben. A felkészítő pedagógus Ludányiné Rajna Gabriella volt. Gratulálunk a színvonalas műsorukhoz! Iskolánk diákjai közösen helyezték el koszorújukat a település történelmi emlékművénél ezt követően tiszteletük jeléül. Fotóink elérhetőek a galériánkban.