Iskola - Hórvölgye Alapfokú Művészetoktatási Intézmény |
Írta: Zeneiskola |
2009. augusztus 12. szerda, 15:38 |
Hórvölgye Alapfokú Művészetoktatási intézmény (OM200179) „Kiválóra minősített Alapfokú Művészetoktatási intézmény”
3413 Cserépfalu, Kossuth u. 115.
49/423-221; 49/334-026; 70/366-9078.
Igazgató: Daragó Rita Laura
Az intézmény fenntartója: Hórvölgye Zeneiskola Nonprofit Kft. 3412 Bogács, Dózsa Gy. u. 3. A Hórvölgye Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (OM200179) 2002-ben alakult cserépfalui székhellyel. A zeneiskolánk olyan alapfokú művészetoktatási intézmény, amelynek feladata és célja a zenei műveltség megalapozása és a szakirányú továbbtanulásra való felkészítés. Fontos pedagógiai célkitűzésünk, hogy a zeneoktatás eszközeivel, az egyéni foglalkozás adta lehetőség segítségével formáljuk a gyermekek személyiségét, fejlesszük kreativitásukat, képességeiket és önálló munkára neveljük őket. Az esztétikai nevelés érdekében elsősorban gyermekkorban kell mindent elkövetnünk, hogy szabadidejüket hasznosan eltöltő, igényes generációk nőjenek fel. Kizárólag zenei tárgyakat tanítunk, központi tantervek alapján. Az órák nagyrészt délután vannak – az általános iskolák órarendéhez alkalmazkodva. VATTAI TAGOZATON TANÍTÓ TANÁRAINK BEMUTATKOZÁSA ELÉRHETŐ ITT. Pedagógusaink felsőfokú szakirányú végzettséggel rendelkező művésztanárok. A zeneiskolai képzési struktúra
Az oktatás előképző, alapfokú és továbbképző évfolyamokon történik.
Zenetanulást előkészítő szakasz az előképző két éve alatt történik, a hangszertanulás alapfokon, hat tanévben, heti 2,5 óra A hangszertanulás a gyermekek képességei alapján két különböző elvárási szinten történik: Az „A” tagozat a zene megértésére, megismerésére, amatőr zenélésre készít fel. A „B” tagozat feladata a zenei pályára készülő növendékek felkészítése a továbbtanulásra. A hangszertanulás továbbképző évfolyamok négy tanévben a zene iránt érdeklődő, de nem zenei pályára készülő növendékek igényes zenélésre nevelése. A zeneiskola értékrendje, nevelési elvei
A Hórvölgye Alapfokú Művészetoktatási Intézmény értékrendjét a világmindenség rendjére nyitott, emberkép jellemzi. A zene művészi értékeit a nevelés eszközeként felfogó pedagógus feladata a nevelendő gyermeket bevezetni a zene rendezett, harmóniát sugárzó világába és ezen a világon keresztül bemutatni a mindennapok igaz értékeit. Iskolánk nevelő-oktató vagyis a nevelést előtérbe helyező pedagógiai műhelyként szeretne működni. Elsődleges célunk, hogy minél több növendéket, minél hosszabb időn keresztül megtartsunk az értékes zene művelésében, hogy iskolánkból kikerülve képesek legyenek részben a saját örömükre szolgáló zenélésre, részben az értő zenehallgatásra. A zenetanulás, mely a személyiségre elsősorban emocionálisan hat, rendkívül kedvezően befolyásolja az intellektuális agyi képességeket és a koncentráló képességet is. Ezt a tényt pszichológiai vizsgálatok igazolják. Az ember személyiségét a lénye legmélyén érintő zene megismerése utat mutat az igaz értékek felismeréséhez. Élményszintű tanításával, a legegyszerűbb rendtől, a ritmustól a legbonyolultabb, mindent egységbe foglaló rendhez, a harmóniához juttathatjuk el a zenét tanuló gyermekeket. Célunk az, hogy megtartva a hagyományos zenepedagógia minden értékét, de elvetve a gyermekeket túlhajszoló eredményközpontúságot, olyan módszereket alkalmazzunk napi munkánkban, melyek a zenével, mint művészi eszközzel, a zenét tanuló gyermek teljes személyiségére hatnak, jó irányba vezetve őket. Pedagógiai elképzeléseink alapgondolata: ( Antoine de Saint-Exupéry ) Aktuális információk:
Zeneiskolánkkal a jogviszony létesítése beiratkozással történik, az intézményünkben
rendszeresített jelentkezési lap kitöltésével és a szülői nyilatkozat aláírásával. Hátrányos helyzetű tanuló térítési díjat nem fizet. Daragó Károly |